За да разберете как се наема велосипед чрез “Виртуален POS терминал”, изберете от ГЛАВНО МЕНЮ на екрана на КИОСКА - БУТОН:
За МОДУЛ “ПОС” се ИЗБИРА бутон:
Модул «виртуален ПОС терминал» за наемане на велосипед не ограничава потребителя от коя банка е издадена дебитната или кредитна карта!
O При наемане на велосипед чрез модул «Виртуален ПОС терминал» потребителя ползва:
При връщане на велосипед чрез модул «Виртуален ПОС терминал», потребителя ползва:
ИНСТРУКЦИЯ ЗА НАЕМАНЕ НА ВЕЛОСИПЕД ЧРЕЗ „виртуален ПОС терминал”
Системата позволява, да вземете велосипед като платите с дебитна или кредитна карта чрез виртуален пос терминал.
След като сте избрали велосипеда със съответния № на парко-колонка, наемането и връщането на велосипед и заплащането му чрез виртуален ПОС терминал се извършва през следните стъпки:
Стъпка 1:Натискате от главно меню на ЕКРАНА
бутон: „ВЗЕМИ ВЕЛОСИПЕД ЧРЕЗ ПОС“.
Отваря се екран на Виртуален ПОС Терминал от системата на Борика, където може да въведете данните на вашата карта както следва:
Стъпка №2: Потвърждавате плащането с бутон: <<ПЛАЩАНЕ>>
Забележка: С потвърждаване на транзакцията се задейства банкова функция «Авторизация», което означава, че наемателя ще има блокирана сума от 15/петнадесет/ лева.
А при връщане на велосипеда и спиране на времето изразходената сума се удържа от блокираната сума и остатъка се освобождава!
След всички извършени действия по плащането системата отпечатва от принтера „ПЕРСОНАЛНИ ИДЕНТИФИКАЦИОННИ КОДОВЕ” (един за вземане и един за връщане на велосипед), които са необходими за въвеждане в следващи:
- стъпка №3 (за наемане на велосипед)
- стъпка №6 (за връщане на наетия велосипед
Стъпка №3: Върнете се в главното меню и изберете бутон: „Вземане/Връщане на велосипед с КОД (SMS/POS)“.
Въведете Кода за наемане на велосипед от бележката, разпечатана от принтера и потвърдете въведения КОД.
Стъпка №4: Под екрана за въвъждане на КОД се визуализират наличните свободни велосипеди заключени на парко-колонки с номера от №1 до №8. От тези бутони може да направите своя избор коя парко-колонка искате системата да Ви отключи .
⇒ С гласово съобщение системата Ви уведомява за отключената парко-колонка:
«Вашият велосипед е отключен на колонка № 000. Разполагате с тридесет секунди за вземане на велосипеда!»
Забележка:Ако в рамките на тези 30 секунди не вземете велосипеда, системата го заключва. Може да въведете отново КОД-а за отключване на велосипеда.
При отключване на велосипеда, парко-колонката ви дава светлинна индикация, че велосипеда е отключен - отгоре светва в жълт цвят.
Стъпка №5:След приключване на разходката, велосипеда се връща на някоя от велостанциите и се заключва на свободна парко-колонка.
При заключване на велосипеда, парко-колонката ви дава светлинна индикация, че сте го заключили - отгоре светва в син цвят.
Стъпка №6: Отивате до централна управляваща колонка „КИОСК” и изберете бутон: „Вземане/Връщане на велосипед с КОД (SMS/POS)“.
Въведете Кода за връщане на велосипед от бележката, разпечатана от принтера и потвърдете въведения КОД.
По този начин Вие подавате сигнал за спиране на тарифирането към системата и Вашата банка!
Системата проверява въведения „КОД ЗА ВРЪЩАНЕ“, отчитането на заключения от Вас велосипед и отнема изразходената сума спрямо изразходеното време за ползване!
Забележка:Ако НЕ върнете велосипеда в стъпка №5 и НЕ изпълните стъпка №6, то тарифирането и времето няма да бъдат спрени и натрупаната сума ще се отнеме от блокираната сума с банковата функция „Авторизация“!
При затруднения може да ползвате и бутон, намиращ се под монитора на Киоска:«ЗА ВРЪЗКА С ОПЕРАТОР»
Обажданията към национален телефон 070011356 и кратък номер 1356 се таксуват спрямо тарифния план на абоната.